بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

شکلات یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های خوشمزه است که خیلی سریع‌تر از مذهب یا گروه بیتلز در سراسر جهان پخش شد. هر کشوری روش منحصربه‌فرد خود را برای تهیه و تولید این شیرینی ایجاد کرده است؛ از کشت دانه های کاکائو گرفته تا افزودن شیر و کره گرفته تا توسعه فرآیندهای مختلف برای نرم کردن شکلات. در حالی که تقریباً همه کشورها ایده مختص خود را در مورد شکلات دارند، کشورهایی که بهترین شکلات را در جهان دارند را به شما معرفی می‌کنیم.
بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است

عناوین مهم:

بهترین و خوشمزه‌ترین شکلات‌‌های دنیا را بشناسید

بهترین شکلات دنیا در اکوادور

برای تهیه بهترین شکلات جهان، باید با بهترین دانه‌های کاکائو دنیا شروع کنید. اکوادور، کشور کوچکی در ساحل غربی آمریکای جنوبی، بخش بزرگی از بهترین کاکائو را در جهان تولید می‌کند.
تنها 5 درصد از دانه‌های کاکائو در جهان می‌توانند برچسب “رایحه خوب” را داشته باشند و اکوادور حدود 63٪ از آن را تولید می‌کند.

پس از قرن‌ها صادرات کاکائو به اروپا، اخیراً اکوادور در تولید شکلات نیز موفق شده است. پاراسی، یک برند معروف در اکوادور و اروپا، برنده جوایز بین المللی شکلات در سال 2013 شده است.

شکلات ساحل عاج

اکوادور ممکن است بهترین دانه‌های کاکائو را تولید کند، اما ساحل عاج بیشترین مقدار آن را تولید می‌کند. سازندگان شکلات مانند Cadbury، Hershey’s و Nestle همگی کاکائو عاج را خریداری می‌کنند. در واقع 40 درصد اقتصاد آن‌ها به صادرات کاکائو وابسته است.

مانند اکوادور، ساحل عاج نیز اخیراً شروع به تولید شکلات خود کرده است. یکی از برندها، به ویژه شکلات فوری، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی موفق شده است، از جمله مشتریان شرکتی مانند ایرفرانس و سیتی بانک.

بهترین شکلات دنیا

شکلات سوئیس

سوئیس برخی از بهترین شکلات‌های جهان را دارد. شکلات سوئیسی معمولاً شکلاتی شیری با کیفیت بالا و با بافتی صاف است. بسیاری از مردم طعم لذیذ شکلات سوئیسی را مدیون شیر باکیفیتی می‌دانند که از گاوهای محلی آلپ گرفته می‌شود.

محبوب‌ترین برند شکلات سوئیس در سطح جهان، شکلات Lindt است که ریشه‌های تولید آن را می‌توان به سال 1836 نسبت داد. اگرچه آن‌ها به خاطر ترافل‌هایشان محبوبیت بیشتری دارند، لیندت خوراکی‌های شیرین دیگری نیز می‌سازد، از تخته‌های شکلات گرفته تا چوب شکلات.
در حالی که مقدار زیادی از آن را صادر می‌کنند، بیشتر شکلات تولیدشده در سوئیس در واقع در همان سوئیس مصرف می‌شود؛ حدود 54٪.
بنابراین، ظاهرا، تنها چیزی که سوئیسی‌ها بیشتر از درست کردن شکلات دوست دارند، خوردن آن است.

برندهای زیادی در صنعت شکلات‌سازی در دنیا وجود دارند که سعی می‌کنند بهترین و خوشمزه‌ترین شکلات را به دنیا معرفی کنند. کشورهای بلژیک , سوئیس و فرانسه بیشتر از بقیه در صنعت شکلات‌سازی فعال هستند.

در ادامه مقاله بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است ما 10 تا از بهترین شکلات‌های دنیا را به شما معرفی می‌کنیم شما هم‌چنین می‌توانید مطلب روز جهانی شکلات را مطالعه کنید! 

بهترین شکلات دنیا

10 تا از بهترین شکلات‌‌های دنیا!

1.شکلات کیت کت | kit kat یکی ازبهترین‌ها

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

کمتر کسی است که اسم شکلات کیت کت را نشنیده باشد و یا طعم خوشمزه‌اش را نچشیده باشد؛ این شرکت یکی از بهترین برندهای شکلات در دنیاست و مهم‌ترین محصولش ویفرهایی با روکش شکلات است.

شرکت کیت کت در شهر یورک انگلیس راه اندازی شد. اما در سال 1989 شرکت جهانی و چند تابعیتی نستله آن را خریداری کرد و امروزه این شرکت زیر مجموعه نستله | nestle است. شکلات‌های استاندارد کیت کت از 2 یا 4 تکه شکلات تهیه می‌شود که هر تکه هم شامل سه لایه ویفر با روکش شکلاتی است.

کیت کت در طعم‌های مختلفی تولید می‌شود که پرطرفدارترین این طعم‌ها شکلات تلخ و شیری است.

2.شکلات گلکسی | GALAXY

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

شکلات گلکسی نیز به‌دلیل کیفیت و طعم‌های مختلفی که دارد طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و توانسته نام خود را در بین بهترین شکلات‌های دنیا جای دهد، این شکلات پرطرفدار در واقع نوعی شکلات شیری است که توسط شرکت مارس تولید می‌شود.

شکلات‌های گلگسی جعبه شکلات های خاصی را برای بسته‌بندی خود در نظر گرفته است. شرکت مارس نخستین بار در سال 1950 در انگلیس راه اندازی شد. امروزه شکلات گلکسی در کشورهای انگلیس، بوسنی، ایرلند، هند و مصر فروخته می‌شود و بسیار محبوب است.

این محصول در برخی کشورها از جمله آلمان با نام تجاری داو هم فروخته می‌شود و محصولات متنوعی مثل شکلات شیری، کاراملی و مغز دار و… را به بازار عرضه می‌کند.

3.شکلات اسنیکرز | Snickers

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

اسنیکرز از کارامل، شیر، بادام زمینی و شکلات تهیه می‌شود. اسنیکرز با ظاهر و طراحی ثابت و نوستالژیک خود که در طی سالیان طولانی داشته یکی از برترین و پرفروش‌ترین‌ شکلات‌سازی‌ها در جهان است.

اسنیکرز به دلیل ترکیباتی که دارد کالری بسیار بالایی نیز دارد. به همین دلیل برای کسانی که رژیم دارند توصیه نمی‌شود، با این‌حال، اسنیکرز در دنیا بسیار محبوب است و فروش جهانی‌اش بیش از 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

4.شکلات کدبری | Cadbury

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

کدبری جزو قدیمی‌‎ترین برندهای شکلات در جهان است که در سال 1811 توسط فردی به نام جان کدبری در انگلیس تاسیس شد. در حال حاضر برند کدبری یک شرکت چند ملیتی در بریتانیا و دومین قنادی بزرگ در دنیا به حساب می‌آید.

دفتر این شرکت در غرب لندن قرار دارد و محصولاتش را به بیش از 30 کشور دنیا صادر می‌کند از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند می‌توان به بسته‌های Roses اشاره کرد.

5.شکلات مارس |Mars

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

خیلی از ما اسم شکلات مارس را شنیده‌ایم و مزه‌ی فوق‌العاده آن را امتحان کرده‌ایم. مارس نیز جزء برندهای محبوب و شناخته شده در سراسر جهان است که این شکلات در سال 1922 در انگلستان تاسیس شده است. این شکلات شیرین و خوشمزه عمدتا با نوقا و کارامل غلیظ تهیه می‌شود که با لایه‌ای از شکلات شیری پوشانده می‌شود و در یک بسته مشکی با نوشته‌ای قرمز رنگ با نام مارس به بازار ارائه می‌شود.

همین بسته‌بندی خاص و طرح شکلات باعث شهرت این برند شکلات شده است.

شکلات‌های مارس به دلیل ترکیباتش کالری بالایی دارد و در هر بسته 2.4 گرم پروتئین ، 8.3 گرم چربی و 35.4 گرم کربوهیدرات دارد.

6.شکلات توبلرون | Toblerone

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

توبلرون نیز یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین برندهای شکلات در سراسر دنیا است که بدلیل شکل مثلثی و هرمی‌اش تبدیل به یک برند مشهور شده است.

اگرچه این شرکت در کشور سوئیس قرار دارد و همه آن را به عنوان شکلات سوئیسی می‌شناسند، اما مالکیت آن در اختیار یک شرکت آمریکایی است.

توبلرون در سال 1906 و در شهر برن سوئیس توسط تئودور توبلر کار خود را شروع کرد و در طی زمان با تکیه بر خلاقیت‌هایی که در زمینه تولید شکلات داشت به شهرتی جهانی رسید.

استفاده از نوقا، عسل و بادام در تولید شکلات از ابداعات خلاقانه این برند مشهور شکلاتسازی بوده است.

همچنین شکل مثلثی و هرمی شکلات‌های توبلرون در واقع برگرفته از کوه مشهور ماترهورن در رشته کوه آلپ سوئیس است.

7.شکلات فرو روشر | Ferrero Rocher

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

برند شکلات‌سازی فررو روشر به جرات یکی از معروف‌ترین برندهای شکلات در جهان است و با شکلات‌های فندقی و گرد خود در طول دهه‌ها توانسته شهرت و محبوبیت زیادی کسب کند. شرکت فررو روشر در سال 1980 فعالیتش را در اروپا آغاز کرد و امروزه جزء مشهورترین برندهای شکلات در دنیا است.

شکلات‌های این شرکت از یک فندق با پوشش ویفری تهیه می‌شود که روی آن با یک لایه شیر شکلات و در انتها با شکلات فندقی پوشانده می‌شود و در ورق طلایی رنگ بسته‌بندی می‌شود.

سادگی و خاص بودن طراحی در شکلات‌های این برند باعث شده است تا این برند جزء مطرح‌ترین برندهای شکلات‌ در جهان تبدیل شود. همچنین ترکیب فوق‌العاده فندق و شکلات نیز بی تاثیر نبوده و طعم بینظیر این شکلات تا مدت‌ها در ذهن طرفداران این برند شکلات می‌ماند.

گرچه این شکلات در سراسر دنیا وجود دارد اما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به ایتالیا سفر کنید و این شکلات خوشمزه را از کشور زادگاهش خریداری کنید.

8.شکلات گیلیان | GULYLIAN

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

بلژیک نیز جزو کشورهای مطرح در زمینه تولید شکلات است و کارخانه‌های شکلات زیادی در این کشور وجود دارند. شکلات گیلیان یکی از مشهورترین و مطرح‌ترین برندهای شکلات در جهان است که کارخانه تولیدکننده شکلات آن در بلژیک قرار دارد.

این برند در سال 1960 و توسط گی فوبر تاسیس شد و به‌دلیل صدفی بودن طرح شکلات‌هایش در سراسر دنیا شهرت زیادی پیدا کرده است.

همانند شکلات فررو روشر، طرح خاص این شکلات باعث شهرت بیش از پیش آن شده است. این برند با شکلات‌های صدفی‌اش که در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند، جزء برند‌های لاکچری و لوکس شمرده میشود و اغلب در جعبه شکلات کادویی و زیبا فروخته می‌شود.

9.شکلات لیندت اند اشپرونگلی | Lindt and Sprungli

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

لیندت اند اشپرونگلی جزء برندهای مشهور در جهان است که بیشتر با نام لیندت | lindt شناخته می‌شود بصورتی که اگر اهل شکلات هم نبوده باشید حتما نامش را شنیده‌اید، این برند سوئیسی در سال 1844 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های شکلات سازی در دنیا است. در حال حاضر این برند به محصولات شکلاتی مانند ترافل شکلاتی و انواع شکلات، کره بادام زمینی و کرم کارامل مشغول است.

اگرچه لیندت جزء شکلات‌های سوئیسی است اما امروزه کارخانه‌های متعددی در کشور سوئیس، آلمان، اتریش و آمریکا دارد، با این‌حال لیندت جزء سوغاتی‌های سوئیس است.

10. شکلات گودیوا | Godiva

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

گودیوا نیز از برندهای قدرتمند در زمینه شکلات‌سازی است که در بلژیک از سال 1920 فعالیت می‌کند که تولیدکننده یکی از بهترین شکلات‌های جهان است، موسس این شرکت از 13 سالگی تصمیم به شروع این کسب و کار گرفته و با عرضه کردن اولین شکلات‌هایش در ظروف لوکس و گران‌قیمت طلاکوب شده خیلی زود توانست بازار بلژیک را تحت سلطه خود بگیرد.

4.3/5 - (42 امتیاز)
نویسنده: ایوب مردانی
نویسنده: ایوب مردانی

5 دیدگاه دربارهٔ «بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *