ساعت کاری رستوران

ساعت کاری رستوران

عناوین مهم:

ساعت کاری رستوران

 

اداره کردن یک رستوران به تصمیماتی که روزانه می‌گیرد، مرتبط است. محل افتتاح رستوران، منو، مدیریت رستوران و تامین سرمایه اولیه و … تمامی تصمیماتی هستند که راجع به آن‌ها صحبت کرده‌ایم. یکی از مهمترین تصمیم‌ها انتخاب ساعت کاری رستوران است. باز کردن دیرتر رستوران باعث می‌شود مشتری را از دست بدهید و همچنین باز کردن خیلی زود هم باعث می‌شود میزهای رستوران خالی بماند.

شاید به این موضوع هم علاقه مند باشید : نکات مدیریت رستوران

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری دقیق و واضح

ساعت کاری رستوران یکی از مهمترین موارد در خصوص فراهم سازی موفقیت رستوران است، ساعت کاری رستوران باید به طور دقیق مشخص شود و بعد از مشخص شدن آن به اطلاع مشتریان برسد. یک رستوران باید در ساعات مورد انتظار مشتریان، باز باشد و بدیهی است که جلوه بسیار بدی خواهد داشت که مشتری به رستوران شما مراجعه کند و با درب بسته مواجه شود.همچنین نظافت یک رستوران باید در ساعاتی باشد که مشتری در رستوران نباشد. بسیاری از رستوران‌ها این کار در ساعات پایانی و یا ساعات آغازین رستوران انجام میدهند‌. تصویر ذهنی مثبت مشتریان نسبت به رستوران شما بسیار اهمیت دارد.

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری مناسب با منو رستوران

ارائه وعده غذایی متناسب با رستوران شما بر ساعت کاری رستوران تاثیر دارد . تمایل دارید کدام وعده غذایی به مشتریان ارائه کنید؟ صبحانه , نهار و یا شام ؟ اگر میخواهید صبحانه بدهید قطعا باید رستوران شما صبح زود باز باشد. مثلا رستورانی که فقط برگر درست میکند نیازی نیست صبح رستوران خودش را باز کند . با توجه به نوع غذایی که سرو میکنید ساعت کاری رستوران تغییر میکند.

در هر شهر و کشوری قوانینی وجود دارند که تعیین می‌کنند رستوران ها و سایر صنف ها ساعت کاریشان به چه صورت باشد و در چه روزهایی تعطیل هستند. در این خصوص با توجه به منطقه ایی که رستورانتان را افتتاح کردید اطلاعات مورد نیاز کسب کنید و اگر می‌خواهید خارج از این قوانین رستورانتان باز یا تعطیل کنید به دنبال اخذ مجوز باشید.

ساعت کاری رستوران

تعطیلی رستوران

چگونه ساعت تعطیلی رستوران را تعیین کنیم؟ آیا ساعت تعطیلی رستوران به معنای خروج آخرین مشتری است؟ زمانی که آشپزخانه تعطیل می‌شود؟ جواب مناسب این سوالات در عملکرد شما بسیار تاثیر گذار است.

اگر کارکنان رستوران و همچنین مشتریان منظور از زمان تعطیلی رستوران را ندانند نارضایتی پیش می آید. مشتریان دقیق نمی‌دانند که اخرین زمانی که می‌توانند به رستوران شما بیایند چه زمانی است و کارکنان نمی‌دانند چه زمانی کارشان تمام شده است و می‌توانند به خانه بروند به همین منظور باید زمان آغاز به کار و پایان کار رستوران را به وضوح مشخص کنید.

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری منعطف رستوران

زمانی که همه موارد مشخص شد حالا باید دقت کنید در چه شرایطی باز بودن رستوران شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت. باید زمان کاری رستوران بعضی اوقات منعطف باشد. زمان های شلوغی و اوج فعالیت رستوران بررسی کنید  و حتما در آن زمان مشغول به کار باشید.

اگر مسابقات مهم تلویزیونی برگزار شد، رستوران خود را باز نگه دارید و یا در فصل های سرد سال سعی کنید محیط رستوران را گرم نگه دارید و اکثرا شب ها رستوران باز باشد.

اگر در برخی از فصل ها مشتری کمتری داشتید، ساعت کاری شما کاهش می یابد. آن چیزی که خیلی مهم است، توجه به شرایط قابل تغییر و انعطاف پذیر است. ساعت کاری خود را با توجه به نیاز مشتری تعیین کنید تا سرویس بهتری بدهید.

ساعت کاری رستوران

برای بهینه سازی مخارج رستوران تایین کنید در هر شیفت کاری به چه تعداد پرسنل نیاز دارید؟ و با توجه به توانایی‌ها و تعداد کارمندانی که در اختیار دارید شروع به استخدام کنید. اگر سرمایه کمی دارید ولی به راه اندازی یک رستوران علاقه دارید ما پیشنهاد میکنیم رستوران های بیرون بر را راه اندازی کنید زیرا که متراژ کمتری نسبت به رستوران های سالن دار دارند و شما اجاره کمتری پرداخت خواهید کرد و به پرسنل کمتری نیاز دارید.

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری رستوران

ساعت کاری رستوران

4.4/5 - (20 امتیاز)
نویسنده: ایوب مردانی
نویسنده: ایوب مردانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *