سرمایه اولیه رستوران

سرمایه اولیه رستوران

عناوین مهم:

سرمایه اولیه رستوران

وقتی از کنار یه رستوران معروف رد میشویم و مشتری های زیاد داخل رستوران را تماشا میکنیم برایمان سوالاتی پیش می آید که درآمد این رستوران چه قدر است , حتما غذا های خوبی ارایه میکنند که مشتری های زیادی دارند , آیا منم میتونم یک رستوران راه اندازی کنم ؟

سرمایه اولیه رستوران

سرمایه اولیه برای راه اندازی رستوران ؟

وقتی از کنار یه رستوران معروف رد میشویم و مشتری های زیاد داخل رستوران را تماشا میکنیم برایمان سوالاتی پیش می آید که درآمد این رستوران چه قدر است , حتما غذا های خوبی ارایه میکنند که مشتری های زیادی دارند , آیا منم میتونم یک رستوران راه اندازی کنم ؟, برای راه اندازی رستوران چقدر پول میخواییم, روند راه اندازی رستوران چگونه است ؟, سرمایه اولیه رستوران خوب چه قدر است ,این مشتری ها چجوری با این رستوران آشنا شده اند , هزینه تبلیغات رستوران چه قدر است , فست فود یا کبابی؟ , کجا رستوران راه اندازی کنیم و …

در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به این سوالات بیاندازیم و بتوانیم اطلاعاتی به کسانی که به این کسب و کار علاقه دارند ارایه کنیم .

سوال اول ! سرمایه اولیه برای راه اندازی رستوران چه قدر است ؟ نکته ایی که در هر کسب و کاری اهمیت دارد این است که سرمایه اولیه و میزان بازدهی کارمان چه قدر است !

مطلب مرتبط با این موضوع : هزینه راه اندازی رستوران

سرمایه اولیه رستوران

فست فود یا کبابی ؟

خب سرمایه اولیه به خیلی موضوعات بستگی داره! اولین موضوع مهم نوع رستورانی است که میخواهیم احداث کنیم ! بدلیل وجود تعداد بیشتر رستوران های فست فود به نسبت رستوران های کبابی , هم رقابت برای جذب مشتری بیشتر است و هم سرمایه اولیه بیشتری لازم داریم . در رستوران های فست فود فضای داخل رستوران خیلی اهمیت دارد . نوع سرو غذا ها و ایده های خلاقانه میتواند وجه تمایز شما با سایر رقبا شود . در رستوران های کبابی کیفیت گوشت و مرغ هایی که استفاده میکند خیلی اهمیت دارد و شما باید تمرکز خودتان بزارید بروی نوع برنج و پخت و پز حرفه ایی آن .

کجای شهر رستوران راه اندازی کنیم ؟

ما به شما پیشنهاد میکنیم تا جایی که میتوانید رستورانی که احداث میکنید نزدیک محل سکونت خودتان باشد . با این کار شما میتوانید در وهله اول مشتری های محلی که شما رو میشناسند داشته باشید . همچنین موقعیت مکانی خیابان ها و کوچه های محل سکونت خودتان را بیشتر میشناسید . اما برای کسب اطلاعات بیشتر باید به پتانسیل محل های مختلف شهرتان توجه کنید . به طور مثال اگر شما در شهری زندگی میکنید که به دریا دسترسی دارید بهترین مکان برای راه اندازی رستوران مکانی در چند کیلومتری و یا نزدیک دریا هست.

سرمایه اولیه رستوران

سرمایه اولیه رستوران برای مواد اولیه مورد نیاز !

نگران سرمایه اولیه برای اینکه شما بتوانید در روز های اول غذا های منو خودتان را درست کنید ,نباشید . شما نیازی به مواد اولیه زیاد برای قدم های اول خودتان ندارید ! حتما یک لیست از غذا هایی که سر آشپز خودتان قادر به درست کردن آنها هست , تهیه کنید و با او مشورت کنید .

آیا برای تبلیغات رستوران باید هزینه کنیم؟

تبلیغات در هر کسب و کاری نیاز است . شما بدون تبلیغات چه به صورت سنتی و چه در فضای مجازی نمیتوانید به کسب و کار خودتان رونق بدهید . شما در قدم دوم حتما باید به فکر تبلیغات رستوران خود باشید . میتوانید با استفاده از بنر های تبلیغاتی , تزیینات منحصر به فرد خودتان , استفاده از تراکت ها این قدم را به آرامی بردارید اما اگر میخواهید رستورانتان معروف شود و علاوه بر مشتری های محلی مشتری های خارجی داشته باشید باید بابت این تبلیغات هزینه کنید .

آیا برای راه اندازی رستوران وام بگیریم ؟

ما هیچ وقت این کار به مخاطب های خودمان پیشنهاد نمیکنیم اما اگر فکر میکنید شما یک فردی هستید که میتوانید مسایل مالی رستورانتان را ماهرانه مدیریت کنید, تمامی جوانب این کار را در نظر بگیرید و شروع کنید.

سرمایه اولیه رستوران

قیمت گزاری غذا های رستوران ؟

به رقبا خود نگاه کنید ! مشتری ها علاوه بر اینکه توقع یک غذای با کیفیت را دارند , توقع دارند تا غذای شما از لحاظ اقتصادی منطقی باشد. با توجه به هزینه مواد اولیه , اجاره مغازه , حقوق کارکنان و … غذا های خود را قیمت گذاری کنید . جعبه سیب زمینی 

چگونه با سرمایه کم یک رستوران پر سود احداث کنیم؟

اگر سرمایه کمی دارید ولی به راه اندازی یک رستوران علاقه دارید ما پیشنهاد میکنیم رستوران های بیرون بر را راه اندازی کنید زیرا که متراژ کمتری نسبت به رستوران های سالن دار دارند و شما اجاره کمتری پرداخت خواهید کرد و به پرسنل کمتری نیاز دارید.

2.5/5 - (10 امتیاز)
نویسنده: ایوب مردانی
نویسنده: ایوب مردانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *